Rozmiar czcionki: 

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Reklama
Start Bezpiecznie na co dzień Procedury Jak dzwonić pod 112?

Jak dzwonić pod 112?

 

Jak dzwonić pod 112?1. Po pierwsze: zachowaj spokój!

Podczas rozmowy musisz przekazać najważniejsze informacje odnośnie zdarzenia jakie mają miejsce.

 

2. Jeżeli możesz to zadzwoń osobiście.

 

Najlepiej jest gdy świadek zdarzenia bezpośrednio zaangażowany w wydarzenia mające miejsce osobiście zadzwoni pod numer ratunkowy 112. Rozmowa z dyspozytorem przez osoby trzecie może opóźnić wysłanie zespołu ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia. Dlatego jeżeli możesz przejdź w miarę ciche i spokojne miejsce aby wykonać telefon pod numer ratunkowy 112.

 

3. Wybierz tylko trzy cyfry - 112 na klawiaturze telefonu i następnie wybierz przycisk "zadzwoń" lub "zieloną słuchawkę". Aby wykonać połączenie z numerem ratunkowym 112 nie jest potrzebny żaden numer kierunkowy.

 

4. Poczekaj dopóki dyspozytor nie odbierze połączenia od Ciebie. Bądź cierpliwy, jeżeli nie ma odpowiedzi po kilku sygnałach - czekaj dalej. Nie rozłączaj się aby ponownie wykonać połączenie. Każde ponowne wykręcenie numeru ratunkowego jest rejestrowane jako nowe nadchodzące połączenie I trafia na koniec kolejki oczekujących rozmów. Wielokrotne ponawianie próby połączenia się z numerem ratunkowym czas do przyjęcia wezwania przez dyspozytora.

 

5. Przedstaw się, wyraźnie i spokojnie opisz sytuację, która się wydarzyła oraz ile osób jest w niebezpieczeństwie.

 

6. Podaj miejsce zdarzenia (jeżeli to możliwe podaj dokładny adres) gdzie służby ratownicze mają przyjechać. Jeżeli potrafisz wyjaśnij jak najszybciej dojechać na miejsce zdarzenia. Jeżeli zdarzenie miało miejsce w innym miejsce niż w tym, z którego dzwonisz powiedz o tym dyspozytorowi.

 

7. Wyraźnie i spokojnie odpowiedź na wszystkie pytania dyspozytora. Proszę zrozum, że jasne i rzetelne odpowiedzi na pytania dyspozytora pozwolą na szybkie wysłanie odpowiednich służb ratowniczych na miejsce zdarzenia.

 

8. Stosuj się do porad (instrukcji) udzielanych przez dyspozytora w trakcie rozmowy.

 

9. Nigdy nie rozłączaj się pierwszy, pozwól dyspozytorowi zakończyć rozmowę.

 

10. Staraj się aby twój telefon nie był używany w trakcie oczekiwania na przyjazd służb ratowniczych. Dyspozytor może się z Tobą skontaktować aby doprecyzować lokalizacje zdarzenia lub by udzielić Tobie dodatkowych informacji.

 

11. Jeżeli sytuacja na miejscu zdarzenia ulegnie zmianie (pogorszy lub się polepszy) wykręć numer ratunkowy 112 i poinformuj o tym dyspozytora.

 

Uwaga!

 

Zazwyczaj kilkanaście osób dzwoni pod numer ratunkowy 112 aby poinformować o tym samym zdarzeniu. Nie bądź zaskoczony gdy dyspozytor zapyta się Ciebie tylko o potwierdzenie miejsca zdarzenia i następnie zakończy rozmowę. Dyspozytor ma za zadanie zebrać jak najwięcej informacji o miejscu zdarzenia i panującej tam sytuacji, w razie potrzeby zweryfikować lub zaktualizować posiadane informacje. Czynności te pozwolą na szybkie wysłanie zespołów ratowniczych na miejsce zdarzenia. Po tym dyspozytor przygotowuje linie telefoniczną do przyjęcia następnego połączenia z numerem ratunkowym.

 

Źródło: http://www.112foundation.eu/view/pl/vertical/the_112/how_to_call_112.html

TAGI:
 

Więcej artykułów:

Film promujący numer 112

Bądź na bieżąco: Zapisz się na newsletter!Subskrybuj RSS!znamibezpiecznie na facebooku!znamibezpiecznie na youtube!

Szkolenie e-learning

busyLoading...

Partnerzy

Czy wiesz, że...

Wypadki we własnych domach zdarzają się znacznie częściej niż wypadki drogowe. Urazy ciała powstają wskutek potknięcia się, przytrzaśnięcia palców drzwiami, przygniecenia ciężkimi przedmiotami, oparzenia gorącą wodą lub podpalenia sofy.

Akademia Pierwszej Pomocy szkolenia Częstochowa

Sklep apteczki instrukcja pierwszej pomocy

STaC obsługa BHP Częstochowa

Europejska Karta Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego


Szkolenia z pierwszej pomocy  |   Obsługa i szkolenia BHP Częstochowa
kontakt