Rozmiar czcionki: 

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Błąd
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.
Reklama
Start Bezpieczny kierowca
Bezpieczny kierowca

Pieszy na krawężniku

PieszyNiektórzy piesi zachowują się w pobliżu jezdni w sposób niezdecydowany, co może wprowadzić kierowców w błąd.

Wszyscy uczestnicy ruchu drogowego mają swoje prawa i obowiązki. Nie wszyscy je jednak znają. Piesi bardzo często podchodzą do krawężnika, ale nie w celu przejścia na drugą stronę tylko po to, aby sobie postać. Takie zachowanie wprowadza kierowców w błąd powoduje zamieszanie i rozdrażnienie; może także przyczynić się do powstania niebezpiecznej sytuacji.

Więcej…
 

Szwecja - najbezpieczniejszy kraj w Europie

SzwecjaSzwecja to jeden z najbezpieczniejszych krajów w Europie. Realizowana tam wizja zerowa (Vision Zero) oznacza stuprocentowe bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu na drogach.

Kiedy ma nastąpić ostatnia faza realizacji planu? W roku 2020. Dopuszcza się możliwość zaistnienia wypadku, ale nie ze skutkiem tragicznym czyli śmiercią lub ciężkimi obrażeniami.

Więcej…
 

Skąd się biorą korki?

Warto poświęcić chwilę uwagi na posłuchanie ekspertów, którzy wyjaśniają skąd się biorą korki na naszych drogach. Ciekawy reportaż również pod kątem bezpieczeństwa na drogach. Kierowcy stojący w korkach są często sfrustrowani, a tym samym są to niebezpieczni kierowcy, którzy zagrażają bezpieczeństwo drogowemu innych kierujących pojazdami mechanicznymi oraz pieszych.

Ja osobiście wyciągnąłem jeden wniosek z tej lekcji - jeżdżenie na zamek na sens.

 

Crash test - wypadek Kubicy

Narodowy Eksperyment BezpieczeństwaKiedy rozpędzony samochód uderza w niepoprawnie zmontowaną barierę drogową, kierowca ma niewielkie szanse na przeżycie - dowodzą wyniki crash testu przeprowadzonego w Inowrocławiu w ramach Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa "Weekend bez Ofiar".

Więcej…
 

Plan weekendu bez ofiar

Narodowy Eksperymen BezpieczeństwaNarodowy Eksperyment Bezpieczeństwa "Weekend Bez Ofiar"

Wydarzenia finałowe, 24-26 czerwca 2011

Więcej…
 


Strona 4 z 15

Bądź na bieżąco: Zapisz się na newsletter!Subskrybuj RSS!znamibezpiecznie na facebooku!znamibezpiecznie na youtube!

Szkolenie e-learning

busyLoading...

Partnerzy

Czy wiesz, że...

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Peninsula College of Medicine & Dentistry (PCMD) w Wielkiej Brytanii wydają się popierać tezę, że kontrola ciśnienia tętniczego powinna być wykonywana na obu rękach.

Choć zgodnie z obowiązującymi wytycznymi ciśnienie powinno być mierzone na obu rękach, ankiety przeprowadzone wśród lekarzy ujawniły, że nie robią oni tego zbyt często. 
"Nasze wyniki wskazują, że różnica pomiędzy ciśnieniem skurczowym na prawej i lewej ręce wynosząca 10 mmHg może pomóc w identyfikacji pacjentów z grupy ryzyka, którzy wymagają dalszej oceny stanu naczyń krwionośnych" - powiedział dr Christopher Clark, prowadzący badania. Różnicę tę naukowcy wiążą z chorobami naczyń obwodowych. Przebiegają one zwykle bezobjawowo, ale mogą prowadzić do zwężenia lub niedrożności tętnic. Natomiast rozbieżność wynosząca 15 mmHg może świadczyć o ryzyku chorób naczyń mózgowych, a także o zwiększonym o 70 proc. ryzyku zgonu z powodu chorób układu krążenia. Nie jest przy tym istotne, na której ręce wartość ciśnienia jest wyższa. 

Źródło: Lancet 2012, doi:10.1016/S0140-6736(11)61710-8.

Akademia Pierwszej Pomocy szkolenia Częstochowa

Sklep apteczki instrukcja pierwszej pomocy

STaC obsługa BHP Częstochowa

Blog Redaktora Naczelnego

Europejska Karta Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego


Szkolenia z pierwszej pomocy  |   Obsługa i szkolenia BHP Częstochowa
kontakt